Co neměřím, to neřídím

Jsou-li Vaše web stránky důležitou součástí Vaší marketingové a prodejní strategie, mělo by Vás zajímat, jak fungují – a jest-li vůbec. Web stránky jsou skoro jako živý organizmus, žijící svým vlastním životem a někdy v rozporu se zájmem jejich provozovatele. Pro získání kontroly nad jejich stavem je potřeba nasadit měřící a analytické procesy, které zajistí data pro řízení.

Je velmi běžná realita, že dodavatel vytvoří web, předá provozovateli a ten očekává „bezúdržbový“ provoz a tak se o web dál ani nezajímá. Postupem času, díky neustále měnícímu se světu technologií a hrozeb, mohou některé části přestat fungovat. Může to být z důvodu změny na straně poskytovatele hostingu, na straně externích částí a skriptů, příp. z důvodu nějakého útoku. Podle míry návštěvnosti webu se o výpadcích provozovatel nemusí dovědět dlouhé týdny.

Data mají hodnotu zlata

Pokud je samotný provoz stránek pod kontrolou a jsou nastavené procesy pro hlídání stavu a funkčnosti, další krok je měření výkonnosti. Pro její měření je nutné nastavit cíle, které jsou důležité. Bývá to samozřejmě počet návštěvníků a poměr nových vs. vracejících se, vyplnění kontaktního formuláře, odeslání objednávky, stažení e-booku a další. Tato data, tzv. KPI, demonstrují výkonnost webu a příp. ukazují, kde je příležitost pro změnu nebo kde je změna nutná.

Neznalost neomlouvá

Dalším aspektem vlastnictví, resp. provozování webu je specifická znalost související legislativy. Pokud jsou web stránky provozovány k podnikatelské činnosti, jejich nutnou součástí podle současné legislativy jsou i určité informace a opatření. Stejně jako např. u „kamenné“ provozovny musí být např. uveden provozovatel vč. IČ a sídla. Pokud stránka obsahuje např. kontaktní formulář nebo jiný způsob zpracování osobních údajů, stránky musí obsahovat GDPR procesy.

Za absenci povinných údajů může být udělena úřady sankce. Absence informací o provozovateli a dalších důležitých či povinných informacích snižuje důvěryhodnost web stránek se všemi souvisejícími dopady.


Web stránky jsou investicí, od které je očekávána nějaká návratnost. Bez relevantních dat není tuto návratnost dost dobře možné měřit.


S čím Vám pomůžeme?

  • Tvorba a správa webstránek (wordpress)
    • Instalace, konfigurace a nastavení, příprava pro přidávání obsahu
    • Nastavení uživatelských účtů a práv
    • Nastavení základních analytických nástrojů – webmaster tools, GTM, analytics
    • Nastavení dalších nástrojů – Google moje firma, firmy.cz
    • Kontrola / přizpůsobení obsahu dle platné legislativy (zpracování os. údajů – ochrana soukromí, GDPR atd.)
    • Správa / aktualizace obsahu
    • Pravidelný reporting provozu / výkonu
  • Tvorba a správa e-shopu (opencart)
    • Instalace, konfigurace a nastavení, příprava pro přidávání obsahu
    • Kontrola / přizpůsobení obsahu dle platné legislativy (zpracování os. údajů, GDPR atd.)
    • Správa / aktualizace obsahu
  • On-line marketing
    • seo, sem, ppc kampaně
  • Social media marketing
    • založení a správa profilů, tvorba a optimalizace obsahu

Zajímá Vás víc, nebo pro nás máte poptávku? Zavolejte nám, prosím, na tel. (+420) 272 088 311, nebo nám zašlete poptávku přes kontaktní formulář:


This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Dozvědět se více